Rabu, 29 Desember 2010

ENGLISH LANGUAGE TEACHING METHOD (tefl)

ENGLISH LANGUAGE TEACHING METHOD 

  • An overview of ELT Methodology that lists definitions for concepts such as methodology, approach, method, curriculum/syllabus and technique.
  • An overview for the well-known PPP Approach to Communicative Language Teaching.
  • Brief overviews of the age factors that need to be considered when developing classroom techniques and some theories on how and why teachers ought to experiment with teaching methods.
  • A listing of resources and books referred to in these pages, and some links to other useful on-line sources.

Sabtu, 25 Desember 2010

desain kaos edso 8

Edso adalah sebuah organisasi yang mempunyai nama besar di kalangan Fakultas Ilmu dan Keguran Universitas Muhammadiyah Surakarta, maka dari ituw untuk memperkuat jalinan ikatan per masing-masing personil banyak program di canangkan dan di buat salah satunya dengan membuat kaos dan jaket untuk tiap anggotanya..salah satu desain kaosnya ebagai berikut :
desain kaos 8

desain kaos edso 7

Edso adalah sebuah organisasi yang mempunyai nama besar di kalangan Fakultas Ilmu dan Keguran Universitas Muhammadiyah Surakarta, maka dari ituw untuk memperkuat jalinan ikatan per masing-masing personil banyak program di canangkan dan di buat salah satunya dengan membuat kaos dan jaket untuk tiap anggotanya..salah satu desain kaosnya ebagai berikut :
 
desain kaos 7

desain kaos edso 6

Edso adalah sebuah organisasi yang mempunyai nama besar di kalangan Fakultas Ilmu dan Keguran Universitas Muhammadiyah Surakarta, maka dari ituw untuk memperkuat jalinan ikatan per masing-masing personil banyak program di canangkan dan di buat salah satunya dengan membuat kaos dan jaket untuk tiap anggotanya..salah satu desain kaosnya ebagai berikut :
desain kaos 6

desain kaos edso 5

Edso adalah sebuah organisasi yang mempunyai nama besar di kalangan Fakultas Ilmu dan Keguran Universitas Muhammadiyah Surakarta, maka dari ituw untuk memperkuat jalinan ikatan per masing-masing personil banyak program di canangkan dan di buat salah satunya dengan membuat kaos dan jaket untuk tiap anggotanya..salah satu desain kaosnya ebagai berikut :
desain kaos 5

desain kaos edso 4

Edso adalah sebuah organisasi yang mempunyai nama besar di kalangan Fakultas Ilmu dan Keguran Universitas Muhammadiyah Surakarta, maka dari ituw untuk memperkuat jalinan ikatan per masing-masing personil banyak program di canangkan dan di buat salah satunya dengan membuat kaos dan jaket untuk tiap anggotanya..salah satu desain kaosnya ebagai berikut :
 
 
desain kaos 4

desai kaos edso 3

Edso adalah sebuah organisasi yang mempunyai nama besar di kalangan Fakultas Ilmu dan Keguran Universitas Muhammadiyah Surakarta, maka dari ituw untuk memperkuat jalinan ikatan per masing-masing personil banyak program di canangkan dan di buat salah satunya dengan membuat kaos dan jaket untuk tiap anggotanya..salah satu desain kaosnya ebagai berikut :
desain kaos 3


desai kaos edso 2

Edso adalah sebuah organisasi yang mempunyai nama besar di kalangan Fakultas Ilmu dan Keguran Universitas Muhammadiyah Surakarta, maka dari ituw untuk memperkuat jalinan ikatan per masing-masing personil banyak program di canangkan dan di buat salah satunya dengan membuat kaos dan jaket untuk tiap anggotanya..salah satu desain kaosnya ebagai berikut :

desain kaos 2

desain kaos edso 1


         Edso adalah sebuah organisasi yang mempunyai nama besar di kalangan Fakultas Ilmu dan Keguran Universitas Muhammadiyah Surakarta, maka dari ituw untuk memperkuat jalinan ikatan per masing-masing personil banyak program di canangkan dan di buat salah satunya dengan membuat kaos dan jaket untuk tiap anggotanya..salah satu desain kaosnya ebagai berikut :

desain kaos kerah 1


CLL (TEFL)

Community language learning ( CLL )

Background
Humanistic psychology develops as a reaction against behaviorism and cognitivism. One of the important figures in humanistic approach is Earl Stevick ( 1987 ) who has applied humanistic theory in foreign language teaching. He ( 1987 : 45 ) point out that “ in a language course, success depends less on materials, techniques and linguistic analyses, and more on what goes on inside and between the people in the class room “. Humanistic psychologist took account of the affective and interpersonal natural of learning. As a result, new methods were proposed, which attempt to accommodate the importance of psychological factors in foreign language learning. These methods emerged to fill the vacuum created due the dissatisfaction with Audiolingual Method and Cognitive Code Learning. Such method include Community Language Learning Silent Way, Total Physical Response, Natural Approach, and Suggestopedia.
Community Language Learning (CLL) is developed by Charles A. Currant and his associates, such as L.A. Forge. Currant was a specialist in counseling and a professor of psychology at Loyola University of Chicago. His application if psychological counseling teaching techniques to learning is known as counseling. Counseling  Learning is way of learning and teaching in which one or more of the persons involved acts as a’counselor ‘ to the other, in other that the work of other (s), whether that work is learning of teaching, may be fuller, smoother, and more satisfying ( Stevick, 1980: 107 ).
So, CLL represents the use of counseling-Learning theory to teach languages. In Counseling-Teaching theory, one person knows something that the others want to learn. This person usually called the ‘ theacher ‘ or the ‘ knower ‘. A theacher is someone who carries responsibility not only for ‘ knowing ‘ but also for managing the learning of others. The teacher acts as a counselor while the learner as ‘ a client ‘. This method places much on student working as a supportive interactive group. The language learners control the learning environment to eliminate defensive learning. Allowing the learners to choose the type of conversation is an attempt to overcome fear of teacher dominance.
LA Forge ( 1983 : 27 ) defines CLL as a supportive language contract which of group experience and reflection. There are five element in this definition : 1) CLL is learning contract; 2) CLL is supportive learning: 3) CLL is group experience; 4) CLL is group reflection; 5) CLL is language learning. A contract is an agreement by  a number of individuals to engage in a common task for the purpose of achieving the some goal. Therefore, CLL learning occurs in group. Currant purposely adopted the term ‘ community ‘ instead of group language learning. Community can also mean a change  of roles. The teacher can alter his roles in a flexible way and implement any of the tree kinds of experience ( small group, large group, pair work ) over the course of a semester in order to meet the changing needs of the students. Supportive learning derived from the way learner space is used by the teacher. Because of the knower’s greater knowledge and other differences ( age, live experience ) there exists a difference or space between himself and the learners. This space is necessary if a person is to learn from another. (currant, 1972; 20).
Within applied linguistic field, CLL is often to as a “ Humanistic Approach “. It treats human being as a whole person. Thus, whole person learning means that teachers consider not only the student’ felling and intellectuals, but also have some understanding of the relationship among the student. In CLL, learners become members of community that comprises of their fellow learners and the teacher. They learn through interaction with members of the community. The teacher’s role is a counselor. He/She gives response calmly and in a supportive manner to help his/her clients understand their problems.


PROPONENT AND UNDERLYING PRINCIPLES
 
 
            Human learning influences by cognitive and affective factors. We can see that in CLL learning takes place in a communicative situation where teachers and students involved in an interaction in which both of them experience a sense of their own wholeness. There are five hierarchical stages of growth in language learning from dependency of childhood to the independence of adult stage. 

lyric edcoustic "muhasabah cinta"

MUHASABAH CINTA
EDCOUSTIC -


    Dm            A                 D               Gm

Wahai Pemilik nyawaku betapa lemah diriku ini

C                        F            Gm               A

Berat ujian dari-Mu kupasrahkan semua pada-Mu

   Dm          A         D                       Gm

Tuhan baru kusadar indah nikmat sehat itu

       C                          F        Gm             A      Dm    D

Tak pandai aku bersyukur kini kuharapkan cinta-Mu


Reff:

               Gm               C

Kata-kata cinta terucap indah

                     F                      A#

Mengalir berdzikir dikidung doaku

                    Gm         A                         Dm      D

Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku


                Gm                C

Butir-butir cinta air mataku

                        F                            A#

Teringat semua yang Kau beri untukku

                        Gm             A            A#  A

Ampuni khilaf dan salah selama ini ya ilahi..

                          Dm

Muhasabah cintaku


Dm              A         D                      Gm

Tuhan kuatkan aku lindungiku dari putus asa

C                     F        Gm             A        Dm

Jika kuharus mati pertemukan aku dengan-Mu

chord menjadi diriku "edcoustic"

Menjadi Diriku 
(edcoustic)
 
Intro: G
G
Tak seperti bintang di langit
Bm
Tak seperti indah pelangi
                 C
Karena diriku bukanlah mereka
D
Ku apa adanya

G
Dan wajahku memang begini
Bm
Sikapku jelas tak sempurna
               C
Ku akui ku bukanlah mereka
D
Ku apa adanya

*)
Em D
Menjadi diriku
C            G
Dengan segala kekurangan
Em D
Menjadi diriku
C      D
Atas kelebihanku.......


G         D
Terimalah aku
Em         Bm
Seperti apa adanya
C         G
Aku hanya insan biasa
Am  D
Ku pun tak sempurna

G    D
Tetap ku bangga
Em           Bm
Atas apa yang ku punya
C           G
Setiap waktu ku nikmati
Am  D   G
Anugerah hidup yang ku miliki

lyric ten to five "perfect"

Chord TEN TO FIVE (PERFECT)

[intro] D DMaj7 Em G A 2x

D       DMaj7
Hold my hands
            Em
Stop crying now
      G         A
Everything will be ok
D     DMaj7
I`m here to be your shelter
Em        G         A
Good or bad we are together

[chorus]
G          A
There are times for ups and downs 
       F#m          Bm
but we always pull through
Em         A
My life is perfect
               D   DMaj7
Because I have you
               Em   G  A
Because I have you


D       DMaj7
Make me smile
          Em
With your charm
             G                A
I know yoD     DMaj7
I`m here to be your shelter
Em        G         A
Good or bad we are togetheruve tried so hard to make me proud

[chorus]
G          A
There are times for ups and downs 
       F#m          Bm
but we always pull through
Em         A
My life is perfect
               D   G A
Because I have you

[int] D DMaj7 Em G A 

[chorus]
G          A
There are times for ups and downs 
       F#m          Bm
but we always pull through
Em         A
My life is perfect
G          A
There are times for ups and downs 
       F#m          Bm
but we always pull through
Em         A
My life is perfect
F#m        B
My life is perfect
Em         A
My life is perfect
               D   DMaj7
Because I have you
               Em   G  A
Because I have you


[outro] D DMaj7 Em G A 
        B

Kamis, 23 Desember 2010

Desai 2


Muup berhubung adanya beberapa usulan dari akhwat maka desain jaket mentoring 10 di ganti menjadi seperti desain di atas

Minggu, 19 Desember 2010


 Mentoring FKIP UMS 10 meluncurkarn jaket terbarunya guna mempererat serta memperkokoh jalinan ukhuwah dalam menjalani dakwah di dalam lingkungan kampus Universitas Muhammadiyah Surakarta ataupun di luar kampus Universitas.
Insyalloh bagi yang berminat dapat menghubungi kontak person pada Dapertemen Pemantau Lapangan atau langsung pada Ketua DPLF dengan nomer yang telah tertera di beskem kantor mentoring FKIP UMS
Smoga dengan adanya jaket ini ikatan dan jalinan ukhuwah antar sesama mentor dan masyarakat dalam terjalin kuat serta kokoh.
Amien Yaa Robbal Alamien.